Alla beställningar är välkomna men du måste ha fyllt 18 år för att beställa från vår webbutik. När du har lagt din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som du har angett. Om du upptäcker några felaktigheter i din beställning så hör av dig till oss så fort som möjligt. Vi hoppas givetvis att du ska bli nöjd med din beställning från oss, men om du av någon anledning inte vill fullfölja din beställning har du full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tar emot varan. Du står själv för returfrakten. Se mer info nedan under Ångerrätt och byte.
All hemförsäljning sker med tillämpning av konsumentköplagen (SFS 1990:932) samt distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59). Mer information finns hos www.konsumentverket.se
Betalning
Du kan i dagsläget välja att betala dina varor med bankgiro eller swish. När vi erhållit er betalning skickar vi iväg varorna inom kort. Vi arbetar för att din integritet skall behållas och hanterar dina uppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
Svensk moms på 25% är inkluderad i alla priser och gäller endast leveranser inom Sverige.
Frakt
Frakt inom Sverige ingår i priset. I nuläget skickar vi inga leveranser till utlandet.
Leverans
Leveranstid inom Sverige är normalt 3-6 veckodagar, från att betalningen mottagits. Paketen skickas med PostNord och ni kan följa leveransen via det sändnings-ID ni får i samband med att vi registrerar er försändelse. PostNord skickar ut SMS eller e-post när det är klart för hämtning.
Om ni mot förmodan inte har mottagit er leverans inom leveranstiden ber vi er att kontakta oss på ingela@ostergardensskinnochlamm.se eller 070-3545924.
Ej hämtade paket
De flesta paket finns kvar hos ditt serviceställe i 14 dagar, sen går de i retur. När tiden är på väg att gå ut får du en påminnelse från PostNord. Om du inte hämtar ut din vara och paketet sänds i retur förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga fraktkostnader.
Transportskada
Har du tagit emot en försändelse som är trasig rekommenderar vi att du kontrollerar om innehållet är skadat eller om det bara är den yttre förpackningen som gått sönder. Om innehållet är skadat är det viktigt att du kontaktar oss omgående/samma dag samt skickar ett foto på den skadade varan och emballaget, så att vi kan gå vidare med en anmälan till PostNord.
Reklamationer
Vi kontrollerar våra produkter noga innan leverans. Har du trots det fått en felaktig vara eller en vara som inte motsvarar den beskrivning du läst i webbutiken ber vi dig att omedelbart kontakta oss, så att vi kan hitta en lösning. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte.
Vid eventuella reklamationstvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. För att reklamera en vara enligt Konsumentköpslagen krävs att felen inte kan skyllas på felaktigt bruk, normalt slitage eller annan skadevållande åtgärd. För prisnedsatta varor gäller inte reklamationsrätten.
Ångerrätt eller byte
När du ångrar ett köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varan betalar vi tillbaka allt, förutom fraktkostnaderna, inom 30 dagar. Var vänlig och kontakta oss före retur eller eventuellt byte och invänta vårt svar innan du skickar tillbaka varan.
Ångerrätt gäller endast för oanvända produkter. Varorna måste återsändas med spårbar frakt och vara väl förpackade. Lämna uppgifter om ordernummer, namn, bankkonto med clearingnummer samt bankens namn i paketet. Vi löser inte ut varor som skickas till oss mot postförskott eller efterkrav.
Skicka eventuella returer till: Östergårdens skinn och ull, Väring Östergården 1, 549 98, VÄRING. Mobilnummer för SMS-avisering: 070-3545924, alternativt 070-5849637.
Välkommen med din beställning!